Truffelz maakt logistiek makkelijk
Als je als leverancier van food & drinks direct aan je doelgroep wilt verkopen, hoe regel je dan je logistieke orderafhandeling? Het platform Truffelz neemt het allemaal uit handen.
Rompslomp
Mede-oprichter van Truffelz Sandra Bosma zag met twee collega’s dat er grote behoefte was aan logistieke hulp in de foodsector: “We merkten dat er steeds meer fabrikanten en leveranciers waren die rechtstreeks aan hun doelgroep wilden verkopen. Webshops en bestelsystemen hadden ze allemaal wel, maar de afhandeling van de orders en de logistiek, daar liepen ze op vast. Omdat ze geen zin hadden in al die ‘rompslomp’ of te weinig ervaring met logistiek om alles soepel te laten verlopen. Terwijl ze dat directe verkoopkanaal wel heel graag wilden inrichten.
“Ze nemen ons al het gedoe uit handen.”
Wie daar als eerste over mee kon praten is Nina de Bruijn van het horecamerk Tails van Bacardi. Een nicheproduct voor horeca en evenementen, waarmee je snel een kwaliteitscocktail kunt maken. “Voor 15.00 besteld is de volgende dag geleverd en als er iets niet aankomt of stuk is, gaat alle communicatie van de horecazaken rechtstreeks naar Truffelz. Dat scheelt me zeker 1 dag werk per week en een hele hoop gedoe, mails beantwoorden en uitzoekwerk bij meerdere communicatiekanalen. Verder doen ze het voorraadmanagement, maken ze analyses en houden ze rekening met piekmomenten. Die geven ze door aan PostNL (die voor Tails de fulfilment en bezorging regelt), zodat die daar ook rekening mee kunnen houden, echt ideaal.”
Op de fiets
Behalve dat het platform logistiek handig is voor fabrikanten en leveranciers, is het ook duurzamer, omdat ze bij Truffelz altijd zullen zoeken naar de meest efficiënte manier om bestellingen te vervoeren. Door ons platform en alle partijen te laten samenwerken, kun je de meest duurzame en voordelige bezorgoptie kiezen. De fiets bijvoorbeeld. Dat kan alleen als de logistieke partijen met elkaar samenwerken en elkaar helpen om alles van a naar b te brengen.”
Betrouwbare partner
Dat de oprichters hun roots bij PostNL hebben liggen, werkt ongetwijfeld mee aan het slagen van het platform. “Ze zijn een hele betrouwbare partner,” zegt de Bruijn stellig. “Ze werken heel accuraat en we hadden er meteen vertrouwen in dat zij de service, die wij aan onze klanten willen bieden, van ons over konden nemen. Ze komen hun afspraken na, reageren heel snel op mailtjes, zowel naar mij als onze klanten en zijn altijd bereikbaar. Ik moest al dit werk naast mijn gewone baan doen, maar het is hun corebusiness en dat merk je aan alles.”