Training: Datagedreven gastprofielen als succesfactor
Ontdek in deze sessie hoe datagedreven gastprofielen de basis zijn voor een succesvol horecaconcept. Des te meer je als ondernemer over jouw doelgroep weet, des te makkelijker ontwikkel of optimaliseer jij een concept met optimale gastbeleving en aantrekkingskracht.
Ontdek in deze sessie hoe datagedreven gastprofielen de basis zijn voor een succesvol horecaconcept. Des te meer je als ondernemer over jouw doelgroep weet, des te makkelijker ontwikkel of optimaliseer jij een concept met optimale gastbeleving en aantrekkingskracht.
In basis kunnen we vier groepen mensen onderscheiden die de wereld op sterk verschillende manieren waarnemen en beleven. Alle vier met een eigen horecavoorkeur, besteding en bezoekfrequentie. Lisanne Korfage (HTC Advies) deelt kennis over identiteitsdenken en geeft concrete handvatten voor een toekomstbestendig horecaconcept.
Hoe staat jouw doelgroep in het leven? Is dat avontuurlijk, harmonieus of op zoek naar zekerheid of herkenbaarheid? Het BSR-model gebruikt psychografische waarden om mensen in te delen in verschillende leefstijlen. Ego, groep, introvert en extravert zijn bepalende factoren in identiteitsdenken. We zien dat iedereen alle vier de leefstijlen in bepaalde mate in zich heeft. Eén kleur is echter dominant.
We ontrafelen de spelregels van een succesvol concept, en even interessant: welke bezoekfrequentie en besteding kent iedere kleur en via welke kanalen komen we met deze groepen in contact.