logo

Restaurant La Rive wint HANOS Gouden Koksmuts 2017

Restaurant La Rive wint HANOS Gouden Koksmuts 2017

Aangeboden door: Horecava

De HANOS Gouden Koksmuts is de meest begeerde prijs voor koks en werd op maandag 9 januari 2017, tijdens de Horecava, voor de 57e keer uitgereikt. Het team van Restaurant La Rive uit Amsterdam met chef Emiel Kwekkeboom, Sous-chef Marco Geurts en Sous-chef Jules Wiringa is de trotse winnaar.

Na het bekendmaken van de winnaar was er één grote ontlading bij het keukenteam. Vol emotie nam het team van Restaurant La Rive de Gouden Koksmuts in ontvangst en droeg deze op aan chefkok Rogér Rassin, die zichtbaar ontroerd was met deze prijs: “Ik ben ontzettend trots op deze prestatie. Ik heb me weleens afgevraagd of de jongens genoeg tijd in de wedstrijd stopten, maar met dit als uitkomst kan ik niet anders zeggen dan dat ik hartstikke trots op ze ben!”

Het winnende team ging niet alleen met de Gouden Koksmuts naar huis, maar ook met een Rational oven, een koelkast van Gram, een Big Green Egg, een cheque € 750,- aan kalfsvlees van de VanDrie Group en een geldprijs van € 1.000,-. Voor elk van de drie koks was er daarnaast een messenset van Wüsthof, kleding van Chaud Devant en een HANOS kookboek.

De teams moesten het hoofd koel zien te houden tijdens de bereiding van een amuse en een viergangendiner met ingrediënten uit een pas ter plekke geopende ‘blackbox’, beschikbaar gesteld door hoofdsponsor HANOS. Voor het voorgerecht bevatte de box vis en/of schelp- en schaaldieren, voor het hoofdgerecht was er kalfsvlees en voor het dessert zaten er twee producten in de blackbox die verplicht verwerkt moesten worden. Het tussengerecht diende gemaakt te worden uit de blackbox en moest vegetarisch zijn.

Juryleden Thomas Bühner, Frank Fol, Cees Helder, Felix Wilbrink en Waldrik Kremer zagen een spannende strijd waarin samenwerking, creativiteit en natuurlijk smaak centraal stonden. De jury was bij hun keuze unaniem, zij zeiden hierover: “Het niveau van de wedstrijd was van erg hoog, Restaurant La Rive heeft sterwaardig gekookt en bij de keuze moest het echt op de detail aankomen.”

De wedstrijd is georganiseerd door het Gastronomisch Gilde, hét centrum en netwerk voor vakmanschap van professionals op het gebied van food en hospitality met ruim 3000 leden, in samenwerking met de Horecava. Het NK wordt mede mogelijk gemaakt door de hoofdsponsors HANOS, Koppert Cress en Rational en door de sponsors Big Green Egg, Chaud Devant, Gram, Sanday’s, Sealed Air, VanDrie Group, Wüsthof, Vitamix, Veltins, ROC Mondriaan, Henkovac, Hoshizaki, Héman, Verstegen en Winterhalter.


Noot voor redacties (niet ter publicatie):
Voor meer informatie kun je contact opnemen met Marjolein de Haas-Hebink, Brand marketing manager van RAI Amsterdam. Bereikbaar via +31 (0)6 15 45 42 97 en e-mail op m.d.haas@rai.nl