logo
Jaz in the city
Interieur en Design

Jaz in the city

Aangeboden door: Horecava

Iets meer dan drie jaar geleden opende muziekhotel Jaz in the City op spectaculaire wijze hun deuren in Amsterdam Zuidoost. En zoals ze zelf zeggen brengt Jaz in the City locals en bezoekers samen in een nieuw hotelconcept. Het hotel ligt bij Johan Cruijff Arena en Ziggo Dome en een verblijf in het hotel voelt als een bezoek bij vrienden die weten wat hot en happening is. Dat klinkt als de beste muziek in de oren voor dit hotel dat inmiddels de trotse winnaar is van de Dutch Hotel Award 2019. 

We spreken de energieke Marjolein Bruschke, General Manager. Heel toepasselijk wordt ze ook Band Leader genoemd van dit muzikale hotel. Want muziek speelt een rol in het hotel. Een hele grote. Overal is muziek. In de kamers vind je een sound system waarmee je tot rust kunt komen en ook het leven kan vieren. Op de site vind je Jaz Radio en in de Rhythms Bar & Kitchen hoor je coole live beats.

Jaz in the City is vooruitstrevend op het gebied van waste, nieuwe technologieën en personeel. Met name op het gebied van personeel is Jaz een vernieuwend concept laat Marjolein weten. ‘Be yourself en kom gewoon op je sneakers. Dat is wat we willen. Met het management team zijn we elke dag bezig om te kijken hoe we daar uiting aan kunnen geven. We trekken veel millenials aan als personeel, het trekt aan dat ze bij ons zichzelf kunnen zijn en zich niet aan protocollen hoeven te houden. We luisteren naar ons personeel maar ook naar onze gasten. Het maakt niet uit hoe je eruit ziet, als je maar jezelf bent’, aldus Marjolein.

Jaz blijft ook ontwikkelen op het gebied van technologieën en krijgen daar ook alle ruimte voor. Zo zijn ze bezig met de ontwikkeling van een robotkussen. Geen slap dun kussentje of juist een baksteen, nee, gewoon een kussen volledig naar jouw persoonlijke voorkeuren. Marjolein vervolgt: ‘We hebben alle ruimte om hier creatief mee om te gaan. We hebben ook kaders, maar we hebben heel veel ruimte om onszelf te zijn en ons eigen DNA toe te voegen.’

De toekomst ziet Marjolein als een uitdaging voor het mooie vak. ‘We zullen steeds meer automatiseren, daar zullen we moeten gaan bewegen. Daarbij moeten we bewaken dat áls er contact is tussen mens en gast dan moet dit ultiem zijn en daar moeten we ons steeds meer op focussen. We moeten ons ook steeds meer focussen op de medewerkers. Hoe zorg je dat ze plezier houden? Hoe maak je het verschil? En daarnaast maken de gemeentelijke burelen het helaas niet makkelijker, dat wordt een uitdaging voor ons mooie vak. Want de toeristenbelasting gaat echt niet naar beneden.’ Als we vragen welke tips Marjolein mee zou willen geven aan andere hoteliers dan is dat er maar 1 en die is heel duidelijk: ‘ Hou oprecht en persoonlijk contact met je medewerkers en gasten. We moeten ons niet verliezen in dagelijkse administratieve werkzaamheden.’