Demi en Joris van Horecava
Sales Consultants Demi Ridder en Joris Michielsen vertellen over hun uitdagingen en waar ze het meest naar uitkijken tijdens de beurs.
Ze zijn aan elkaar gewaagd, Demi Ridder en de nieuwe collega Joris Michielsen. Beiden werken ze als Sales Consultant voor Horecava, houden van reuring op de werkvloer, sporten én een bak goede zwarte koffie. Samen zijn ze verantwoordelijk voor een groot aantal (deel)evenement waarbij ze een adviserende rol naar de klant hebben. Op dit moment zijn ze, samen met exposanten, nog druk bezig om de beurs een beleving te maken voor bezoekers. Wij vroegen aan ze hoe ze dit willen doen en waar ze nu al naar uitkijken.
Om Horecava elk jaar weer tot een echte beleving te maken wordt er door het Horecava team het hele jaar aan de beurs gewerkt. Samenwerken om een beurs van waarde te creëren voor zowel exposanten als bezoekers is waar het om draait. Joris: “Ik krijg er energie van om in dit team te werken, we werken met z’n allen zo gericht naar één doel.” Demi sluit zich hierbij aan: “Het is bijzonder om met het hele Horecava team zoiets moois en groots neer te zetten. Samen werken we aan de beurs, ieder vanuit zijn eigen discipline.”
Voor, tijdens en na de beurs: all year round
Naast hun adviserende rol naar de klant, in dit geval de exposant, verbinden ze met innoverende concepten nieuwe-, bestaande exposanten en start-ups binnen de foodservice branche. Door in gesprek te gaan met de exposant kijken ze naar de diverse doelstellingen die men wilt bereiken. Demi legt uit: “Belangrijk is om op voorhand vast te stellen hoe deze te realiseren zijn: zowel voor, tijdens als na de beurs. Vooraf kijken we naar de optimale zichtbaarheid. Een combinatie van één of meerdere locaties op de beursvloer, diverse marketing activiteiten en extra zichtbaarheid (on- en offline) bijvoorbeeld.” Ook wordt er samen met de exposanten een programma voor de bezoekers samengesteld. Daardoor word je, als Horecava bezoeker, optimaal geïnformeerd, geïnspireerd en op de hoogte gebracht van de laatste ontwikkelingen in de branche.
Na de beurs ligt er ook nog een grote taak voor Demi en Joris. “Een onderbelicht punt is de opvolging na afloop van de beurs. Hoe haalt de exposant het maximale rendement uit een deelname en wat is hierbij de follow-up? Dit is een doorslaggevende factor voor een succesvolle deelname,” vervolgt ze.
De diepte in op Coffee Stage
Nieuwe ontwikkelingen in de branche zie je ook terug in de segmenten van de beurs. Elk jaar worden nieuwe elementen toegevoegd en verbeterd om nog dieper op de trends in te gaan. Vorig jaar was dat Delivery en Mobility, dit jaar is dat het samenbrengen van de ontwikkelingen binnen koffie, thee en cacao segment op Coffee Stage. ‘’We willen verdieping in de hal aanbrengen door een verrassingselement toe te voegen…” Geeft Joris als tipje van de sluier. “Samen met bestaande en nieuwe exposanten zetten we een interessant programma neer op Coffee Stage. Hier bieden we barista’s, kleine branderijen, start-ups en nieuwkomers uit de branche een mooi totaalaanbod.”
Enthousiast vertelt Demi dat ze het opzetten van nieuwe segmenten en deelevenementen één van de leukste onderdelen van haar werk vindt. “Coffee Stage is echt iets waar ik naar uit kijk. Nu zie je alles alleen nog maar op papier, tijdens de beurs zie je hoe alles er echt uitziet, hoe de exposanten deelnemen aan de beurs en hoe bezoekers het allemaal ervaren. Dan komt het echt tot leven.” ‘’We bieden voor koffie, thee, cacao, en meer een platform, of eigenlijk een catwalk,” lacht Joris. Want aan de Coffee Stage catwalk kun je sprekers en workshops vinden en vertellen koffie experts hoe je meer rendement haalt doormiddel van koffie. “Eigenlijk is de beurs een ontdekkingsreis,” sluit hij af.
Werk jij met koffie, ben je, een professionele koffie fanaat of wil jij weten hoe je morgen meer uit je koffie haalt op zowel winstgevend als sociaal vlak? Dan is Coffee Stage een niet te missen hangout op Horecava.