logo
Carlijn Groen-Wijnmalen van Horecava

Carlijn Groen-Wijnmalen van Horecava

Aangeboden door: Horecava

Carlijn Groen-Wijnmalen, Exhibition Manager, wil met kwaliteit van de branche naar een hoger niveau tillen en de ontwikkelingen laten zien met Horecava.

Energiek, weet wat ze wil en heeft een grote liefde voor foodservice; Carlijn Groen- Wijnmalen, Exhibition Manager Horecava. De komende Horecava wordt haar 8ste editie en daarmee draait ze het langst mee van het team. Ze stuurt het team aan en is verantwoordelijk voor het uiteindelijke resultaat. Worden de doelstellingen gerealiseerd, hoe is de balans tussen stakeholders en hoe creëer je met Horecava meer impact? Dit zijn vraagstukken waar Carlijn zich mee bezighoudt.

“Ik heb echt een hart voor foodservice, er zit zoveel dynamiek in de branche. Ik wil met Horecava de ontwikkelingen laten zien en de kwaliteit van de branche naar een hoger niveau tillen,” vertelt ze. Dat ze hart voor de branche én voor de beurs heeft blijkt ook uit het feit dat ze hier bijna 24/7 mee bezig is. Van outlets spotten tot bourgondisch eten in haar vrije tijd tot een culinaire vakantie naar Japan.

Impact creëren

Wie Carlijn kent weet dat ze haar doel altijd scherp heeft en dat ze brede vraagstukken tastbaar weet te maken. Zo zet ze zich in voor duurzamer en circulair ondernemen. “Hoe kunnen we de impact van food verlagen, maar nog wel genieten? Ik wil met Horecava laten zien wat het je in meerdere opzichten oplevert als ondernemer in plaats van dat het alleen maar een belasting is. We stimuleren een duurzame ontwikkeling van de foodsector met aandacht voor mens, dier en milieu en de juiste balans tussen productie en consumptie.”

Duurzaam ondernemen heeft ook met duurzame inzetbaarheid te maken, waarbij het erom gaat dat werknemers continue leren en zich ontwikkelen. Want alleen op deze manier valt te garanderen dat zij ook in de toekomst gezond en productief kunnen blijven werken. Werknemers en werkgevers hebben hierin beide hun verantwoordelijkheid. Carlijn: “Het personeelsvraagstuk is zowel een uitdaging als een kans. Er heerst een negatief imago rondom werken in onze foodservice branche en er is een extreem personeelstekort, dat is de uitdaging. De kans die het biedt is om te kijken hoe we hier gezamenlijk verandering in kunnen brengen. Ik geloof daarom niet in één oplossing, maar in een mix van oplossingen.”

Personeelsplein Horecava

Personeelsplein op Horecava

Personeel is op dit moment een belangrijke topic in de horeca, daarom komt er op Horecava 2020 een interactief Personeelsplein. Werkgevers én werknemers inspireren, informeren en activeren rondom personeel(tekort) binnen de industrie. De totale “journey” wordt van begin tot eind belicht, waarbij we diverse oplossingen en mogelijkheden bieden en waar we nieuwe technieken en innovaties tonen die je helpen bij jouw uitdagingen. Denk daarbij aan het aantrekken van personeel, de selectie, de on-boarding en het blijven binden en boeien. “Daarnaast is het imago ook belangrijk, hoe zorgen we er samen voor dat het een fantastische branche is om in te werken? Hoe spelen we in op de Millenial? En hoe kunnen we met mooie initiatieven zoals #Fairkitchen de branche positief in het licht zetten.” Vult ze aan. Het Personeelsplein op Horecava is eigenlijk onmisbaar als je te maken hebt met personeelsuitdagingen.

“Ik kijk nu alweer uit naar de beurs. De dynamiek, de vibe, de ontmoetingen, dat al je zintuigen optimaal worden geprikkeld…” zegt ze enthousiast. “Met alles wat we doen willen we laten zien hoe de ondernemer kan inspelen op de gast van morgen. Dat is waar ik het voor doe!”