Innovatie is nodig om te groeien – Iris Kranenburg
Iris Kranenburg is één van de juryleden van de Horecava Innovation Award. Lees in dit artikel haar gedachtes over innovatie, de inzendingen en haar keuze om jurylid te zijn voor Horecava Innovation Award.
Iris Kranenburg | Hoofdredacteur Entree Magazine | Media Branche | Voor het 5e jaar jurylid in de categorie Concepts, Interior & Design
Waarom ben je jurylid van de HIA?
Lees meer over de Horecava Innovation Award >>Horecaondernemers die gebruikmaken van goede en slimme innovaties, kunnen efficiënter werken en kosten besparen. Zeker in deze tijd heeft iedere ondernemer daar behoefte aan. Ik vind het belangrijk om namens Entree Magazine te laten zien wat de beste, nieuwe innovaties zijn voor deze branche. De Horeca Innovation Awards is daarvoor een mooi platform.
Welke innovatie is je het meest bijgebleven van afgelopen jaren?
Deliverect won in 2019 de overall prijs van de Innovation Awards. De innovatie, die alle online en offline bestellingen samenbrengt voor een restaurant, kwam precies op het juiste moment. Op dit moment groeit het bedrijf hard en wordt er volop in geïnvesteerd door partijen.
Wat betekent innovatie voor jou?
Innovatie is nodig om te groeien.
Waar moet een product/ dienst voor jou (naast innovatief zijn) minimaal aan voldoen?
Het moet helpen om beter en/of efficiënter te werken.
Wat heb je opgestoken van al die jaren dat je HIA jurylid bent?
Dat de horeca trendsettend is en dat andere branches graag kijken naar de horeca voor inspiratie. De vele innovaties die afgelopen jaar tijdens de HIA voorbij kwamen, zijn daarvan een mooi bewijs.
Waar zou jij nou wel eens een innovatieve oplossing voor willen zien?
Hotels waar je bij het inchecken met de pen een heel formulier moet invullen: niet meer van deze tijd. Idee: een QR code bij de receptie die wordt gekoppeld aan jouw gegevens waardoor het met één scan is geregeld.
Wie zou je willen vragen om mee te doen aan de Horecava Innovatie Award?
- De aandacht voor vegan vis groeit, maar het aanbod ook. Ik zie steeds meer nieuwe partijen die vegan vis op de markt brengen, zoals de Vegan Visboer. De kwaliteit ervan wordt steeds beter, dus nieuwe vegan vis-leveranciers: schrijf je in!
- Verder zie ik steeds meer goede ready to drink-cocktails voor de horeca. Er zitten echt een paar goede partijen tussen, zoals de flesjes en cocktailtap van De Cocktail Club en de blikjes van Williams Canteen. Zij maken zeker een kans op een nominatie!
- Horecabedrijven die zelf f&b-producten op de markt brengen onder de vlag van de naam van het horecabedrijf, zoals YB, Nobel (gin) en Vegan Junk Food Bar.