logo

Creëer impact met Meaningful Marketing

Creëer impact met Meaningful Marketing

Aangeboden door: Horecava

Voor de derde keer presenteren Foodservice XS en Horecava de Marketing Breakfast Club tijdens Horecava. Deze ontbijtsessie heeft dit jaar het thema Meaningful Marketing; een trend die door de Corona-crisis alleen maar relevanter is geworden. Wat kunnen we verwachten op 1 februari tijdens de Marketing Breakfast Club?

Nog een aantal weken voor het virtuele event spreken we met Lukas Vlaar, partner bij Shoot my Food en Food Inspiration. Hij staat regelmatig op het podium bij Foodservice Xs, van waaruit jaarlijks verschillende kennissessies worden gegeven voor de marketeers uit de branche. Ook dit jaar presenteert hij samen met Laura Boon weer de Marketing Breakfast Club. Het is gericht op marketeers, maar dit jaar toegankelijker dan ooit en na registratie voor Horecava Limited live te volgen voor geïnteresseerden.

Je kunt niet zonder Meaningful Marketing

“De Marketing Breakfast Club heeft altijd een ‘groen’ thema. Waarbij we verder kijken dan de huidige trend of activatie- en conversie marketing. Het eerste jaar was het thema ‘Circulariteit,’ vorig jaar ‘Social Brand Impact’ en dit jaar hebben we gekozen voor ‘Meaningful Marketing,'” begint Lukas.

Lukas Vlaas Marketing Breakfast Club | Horecava Limited

Presentator Lukas Vlaar

“Je houdt rekening met de marketingtrends en door de Corona-crisis is de waarde die je geeft als merk aan de samenleving nog belangrijker geworden. De maatschappij staat onder stress en bij stress is er meer behoefte aan merken die streven naar meer geluk. Merken die iets bijzonders doen, worden gezien als relevant en belangrijk. Dat maakt dit thema relevanter dan ooit.”

“Het programma van de Marketing Breakfast Club is afgelopen jaren beoordeeld met een 8,2”

Want hoe blijf je als merk waardevol in de verschuiving van geluk naar betekenis? Creëert jouw merk een gevoel van verbondenheid? Draagt je merk bij aan kwalitatieve sociale verbindingen en stimuleer je ‘quality time’? Daar gaat de Marketing Breakfast Club om in met inspirerende sprekers en mooie cases. Lukas: “Het gaat om de inhoud, we willen echt kennis delen op dit vlak. Het is even uit je dagelijkse routine stappen en even stilstaan waar je mee bezig bent. Want Meaningful Marketing is zo een relevant thema, daar moet je iets mee!”

Nationale en internationale sprekers

Eén van de sprekers is Aljan de Boer, Head of Inspiration bij TRENDSACTIVE. Hij neemt je mee in de introductie van Meaningful Marketing. Daarnaast belt Joe Pine, spreker en auteur van The Experience Economy en Infinite possibility, in om op afstand een presentatie te geven over zijn visie op de post-COVID-experience-economy.

aljan de boer joe pine Marketing breakfast club | Horecava Limited

Sprekers Aljan de Boer en Joe Pine

Ze laten zien hoe jij dit thema ook toepast in jouw organisatie. Want als marketeer heb je in dit proces een hele belangrijke rol. In een wereld die geconfronteerd wordt met heftige uitdagingen, liggen kansen voor merken en bedrijven om daar op een goede manier mee aan de slag te gaan. De marketeer kan de inzichten van buiten naar binnen brengen. En dat is van onschatbare waarde.

Bekijk de after movie om nog even terug te dromen naar ‘andere tijden’ en de Marketing Breakfast Club van vorig jaar.

De Marketing Breakfast Club is op 1 februari te volgen vanaf Het Podium. Van 8:15 uur tot 9:30 uur live op Horecava.nl*

*Vanaf 7 januari is het mogelijk om je voor de Marketing Breakfast Club en andere Horecava Limited onderdelen aan te melden.