logo

Horecavateam in beeld: Florentine Rijkmans

Horecavateam in beeld: Florentine Rijkmans

Aangeboden door: Horecava

Florentine houdt zich als Exhibition Manager voornamelijk bezig met het aansturen van het team. Daarnaast is zij mede verantwoordelijk voor het uitdenken van concepten en het resultaat hiervan. Je kunt dit eigenlijk zien als een soort projectmanager van het project Horecava.

“Er echt zijn voor de markt dat is waar het nu om draait. Als Horecava zijnde willen we leveranciers de mogelijkheid bieden om zichzelf te presenteren terwijl we tegelijkertijd bezoekers de kans bieden om kennis te maken met nieuwe leveranciers, producten en te leren van innovaties” begint Florentine.

“Het leukst aan mijn functie vind ik dat ik eigenlijk een soort van spin in het web ben”. 

Ruim twee jaar geleden sloot Florentine zich aan bij het Horecava team als Product Manager. Haar functie als Exhibition Manager is dus haar tweede titel binnen Horecava. Een erg afwisselende functie volgens Florentine. “Het leukst aan mijn functie vind ik dat ik eigenlijk een soort van spin in het web ben. Ik ben van alle disciplines op de hoogte en kan alles van dichtbij meemaken”.

Florentine houdt zich als Exhibition Manager voornamelijk bezig met het aansturen van het team. Daarnaast is zij mede verantwoordelijk voor het uitdenken van concepten en het resultaat hiervan. Je kunt dit eigenlijk zien als een soort projectmanager van het project Horecava

Horecava Limited

Op dit moment is ze vooral druk met het uitdenken van concepten. De grootste uitdaging hierbij zit hem volgens haar in een online evenement neerzetten dat past bij Horecava als organisatie en brand zijnde. Maar ook een online evenement dat aansluit op de markt. “Horecava staat voor een bomvolle RAI, de hele dag reuring, mensen die elkaar spontaan ontmoeten, ervaren, ruiken, proeven, heel veel proeven!” Om het evenement succesvol te maken is het belangrijk deze belevingen op een andere manier toe te voegen, bijvoorbeeld met de Horecava Tasting Sessies vertelt Florentine. “We zitten nu nog meer op de inhoud, dit moet exact aansluiten bij hetgeen waar de markt naar opzoek is”.

Schouders eronder

Daarom bieden wij de branche een podium en geven de kans om te leren van anderen. Want iedereen is momenteel opnieuw het wiel aan het uitvinden. Hoe mooi is het als we elkaar kunnen helpen aldus Florentine. “Waar ik eigenlijk het meest naar uitkijk is met zijn alle de schouders eronder zetten. We weten waar we nu naartoe gaan, alleen de weg hier naartoe is soms nog zoeken. Om met het hele team dit proces mee te maken en straks te zien wat we hebben neergezet. Dat is iets wat we een halfjaar geleden nooit hadden kunnen bedenken”.

“Want links of rechtsom, wat we moeten doen, is investeren in onze branche”.

Wat mooi is om te zien is het enthousiasme uit verschillende hoeken. Zowel branche verenigingen als leveranciers maken zich sterk om creatief te blijven en oplossingen te vinden. Het gevoel van saamhorigheid motiveert om te blijven investeren in elkaar om zo samen deze tijd door te komen. “Want links of rechtsom, wat we moeten doen, is investeren in onze branche”.

 

(Foto: Florentine met collega’s in de RAI om Horecava voor te bereiden).