Horecava Innovation Award 2018 is gewonnen door Pure Pacific Yellowtail, de duurzaam gekweekte topvis van Kingfish Zeeland B.V uit Colijnsplaat/Kats.
Pure Pacific Yellowtail, de duurzaam gekweekte topvis van Kingfish Zeeland B.V uit Colijnsplaat/Kats, is uitgeroepen tot Overall winnaar van de Horecava Innovation Award 2018. De prijsuitreiking van de 18e editie van deze innovatiewedstrijd vond plaats op maandag 8 januari; de eerste dag van Horecava 2018, in RAI Amsterdam.
Gezonde gasten, gezonde werkomgeving, gezonde resultaten en een gezonde planeet. Dat zijn samengevat de drijfveren die ten grondslag liggen aan de winnende innovaties in deze editie van de wedstrijd om de Horecava Innovation Award en de Karel de Vos Duurzaamheid Award.
Lotus ® PRO Schoonmaaksysteem van Mother Nature Cleans te Amsterdam, is de winnaar van de Karel de Vos Duurzaamheid Award. Met dit slimme, voor iedereen toegankelijke, apparaat kan leidingwater op locatie worden omgezet in gestabiliseerd ozonwater. Hiermee kan, zónder gebruik van chemicaliën, aantoonbaar beter worden schoongemaakt. Na 24 uur verandert dit ozonwater terug in gewoon water. Het bespaart ons milieu enorme hoeveelheden vervuild water, is gezonder voor de medewerkers en goedkoper voor de ondernemer.
Deze fraaie Award voor de duurzaamste, ondernemer-ondersteunende innovatie werd voor de zesde keer uitgereikt en is vernoemd naar de initiatiefnemer en eerste juryvoorzitter van de Horecava Innovation Award. Alle inzendingen maakten kans.
Juryvoorzitter Hayk Simons, voorzitter van de achttien koppige HIA jury: “Het aantal inzendingen was vrijwel gelijk aan voorgaande jaren, het innovatieve gehalte was opmerkelijk hoog. In de categorieën was het selecteren van winnaars een pittige uitdaging. Zonde om op zich briljante innovaties niet te kunnen belonen. Maar genomineerd zijn in dit sterke speelveld is al een enorme eer. Over de Overall winnaar waren we echter unaniem laaiend enthousiast!”
Voor deze 18e editie konden producten worden aangemeld die na 1 januari 2017 in Nederland op de foodservicemarkt verschenen. Horecava benadrukt met de prijs het innovatieve karakter van deze grootste landelijke horeca- en hospitality beurs en wil producenten en leveranciers stimuleren de sector te blijven voorzien van waardevolle innovaties. Alle 16 genomineerde innovaties en de winnaars zijn te bewonderen in het Innovation & TrendLAB (Hal 1) tijdens de vier beursdagen.
Noot voor redacties (niet ter publicatie):
Voor meer informatie kun je contact opnemen met Marjolein de Haas-Hebink, Brand marketing manager van RAI Amsterdam. Bereikbaar via +31 (0)6 15 45 42 97 en e-mail op m.d.haas@rai.nl