logo

Horecava 2018: it’s a wrap

Aangeboden door: Horecava

De 62ste editie van de Horecava heeft haar thema ‘Proef de Toekomst’ meer dan waargemaakt; maar liefst driekwart gaf aan Horecava vernieuwender te vinden ten opzichte van de vorige editie. De vier beursdagen hebben we voor u samengevat in een video.

De beurs stond bol van nieuwe initiatieven waaronder toekomsttrends in het Innovation & TrendLAB, meerdere pop-up restaurants, nieuwe wedstrijden en de extra Fast Casual On the Move hal. Driekwart van de bezoekers gaf aan naar de beurs te komen voor nieuwe producten, diensten en technologieën.

In totaal bezochten 66.444 professionals de beurs. Dat is 2% meer dan in 2017. Opvallend is de groei van nieuwe bezoekers. Een deel hiervan is afkomstig van speciaalzaken. Retail richt zich steeds meer op horeca en dat is zichtbaar in het bezoekersprofiel.

Vernieuwend concept

De Horecava is inmiddels zo omvangrijk dat meerdaags bezoek aan te raden is. Twee keer zoveel bezoekers bezochten de beurs dan ook meerdere dagen. De positieve reacties van bezoekers onderstrepen dat de Horecava hen inspireert. Enkele reacties: “Constructief en goed aanbod van mogelijkheden voor vernieuwing en toepassing.”, “De Horecava was inspirerend, uitdagend en verrassend. Een geweldige plek om jaarlijks nieuws te proeven.”

Positieve vibe

Deze positieve vibe ziet ook Luuk Scholte, beursmanager Horecava: “Het gaat goed in de horeca. Dat zie je op de beurs met de komst van nieuwe onderdelen en doelgroepen. Daarmee bieden we niet alleen een compleet beeld voor de Nederlandse horecaprofessionals, maar weten we hen ook te verrassen. Goed om te horen dat bezoekers zien dat er grote stappen gezet zijn in vernieuwing van het event. Ook van exposanten is de respons heel positief.”

Horecava 2019

De volgende Horecava vindt plaats van maandag 7 tot en met donderdag 10 januari 2019 in RAI Amsterdam.