logo

Foodstory: laat je menukaart leven met augmented reality

Foodstory: laat je menukaart leven met augmented reality

Aangeboden door: Horecava

Eten vertelt altijd een verhaal, en dat verhaal komt niet helemaal lekker uit op de standaard menukaart, moeten ze bij FoodStory hebben gedacht. De technische mannen achter Foodstory waren al een tijdje aan het experimenteren met de technologie van augmented reality, toen ze bedachten dat heerlijke gerechten wel wat meer verdiende dan alleen de geprinte tekst op papier. Met hun innovatieve bedrijf stonden ze tijdens de Horecava op het start-upLab en hebben ze gepitcht voor onder andere Pathé en Dobio. Hoe is het nu met ze en waarom stonden ze op de Horecava? We spraken met Khalid Boukdid, co-founder van FoodStory.

Nieuwe leads

Met FoodStory beleeft de gast het gerecht in 3D, door gebruik te maken van een app zie je het menu voor je op tafel. Een echte eye catcher én een ode aan alle lekkere gerechten die op de kaart staan. In 2018 is FoodStory opgericht, in het begin was het nog erg zoeken naar de verbeterslag om de techniek toegankelijker te maken,” geeft Khalid aan. “Tijdens de Horecava wilden we onze nieuwe formule testen. Dat ging heel goed, we hebben veel positieve reacties gekregen.

Naast de Horecava hebben ze ook op The Next Web gestaan: “Ik zie het als grote sales shows, het gaat om exposure en herkenning. Ons voornaamste doel op de Horecava was leads genereren: voor ondernemers die de app zelf willen of voor samenwerkingen.” Naar aanleiding van een lead op de Horecava zijn ze op dit moment een samenwerking aan het uitwerken. “Dat zou voor ons een heel mooi distributiekanaal zijn, aangezien er 1500 restaurants bij aangesloten zijn.”

Custom made app

Voor elk restaurant maken ze de app custom made. De basismodule is de showcase van de gerechten, maar je kunt het nog veel verder uitbreiden met bijvoorbeeld een reserveringsysteem en bestelmodule. Zo zijn ze op dit moment de app aan het afronden voor een bekend restaurant. Khalid doet er nog een beetje geheimzinnig over. “Dit moet onze grote lancering worden,” zegt hij. Hoe en wat precies, daarvoor moeten we de media in de gaten houden. Dat gaan we zeker doen, wij zijn benieuwd waar we binnenkort deze nieuwe 3D menukaart tegenkomen.

Meer weten over augmented reality en FoodStory? Khalid kan je nog veel meer vertellen over de verschillende toepassingen, kijk ook eens op de foodstory.oi.