Een persoonlijke brief van Carlijn Groen
Gezien de huidige omstandigheden en deze onzekere tijden, wil ik graag een persoonlijke boodschap recht uit het hart delen. Want 2020 is in zoveel opzichten een bizar jaar, met mooie maar ook verschrikkelijke momenten.
Allereerst hoop ik dat je gezond bent en natuurlijk ook je geliefden in je directe omgeving.
Staat Horecava 2020 jou ook nog vers in het geheugen? Een spraakmakende editie waar nog geen sprake was van angst, 1,5 meter verplichtingen en crisis. Maar juist van verbinding, elkaar ontmoeten en elkaar omarmen. Geen afstand, maar handen schudden om zakelijk succes te vieren.
Andere wereld
Trots en voldaan ben ik met zwangerschapsverlof gegaan. Niet wetende, dat ik in een wereld zou terugkomen die 180 graden gedraaid is. Niet alleen binnen de wereld van eten, drinken en buitenshuis slapen zijn ongelofelijk veel klappen gevallen. Ook heeft COVID-19 voor de totale evenementenbranche drastische gevolgen. Het jaar had nu alweer in het teken moeten staan van netwerk events van dierbare partners van ons en samen mooie plannen maken.
In plaats daarvan bevind ik mij in een organisatie die zwaar getroffen is. Met als gevolg een pijnlijke reorganisatie. Met pijn in mijn hart kan ik nu vertellen dat ik in mijn nieuwe functie als Director Food mag blijven bij Horecava. Maar dat ik ook een deel van mijn waanzinnige team moet laten gaan. Een situatie die ik een paar maanden geleden niet voor mogelijk had gehouden. En het is emotioneel om dierbare collega’s te laten gaan en onze prachtige hallen leeg te zien.
Platform 365 dagen per jaar verbonden
Ondanks deze heftige periode voel ik strijdvaardigheid. Ik heb de opdracht gekregen om een aangepaste Horecava in januari 2021 te realiseren en om Horecava toekomstbestendiger te maken. Het fenomeen ‘Horecava 365’ rollen we steeds verder uit, hierdoor realiseren we niet alleen in januari maar het gehele jaar de verbinding in de markt. Deze zomer hebben we ons platform www.horecava.nl live gezet. We zijn nu in staat om 365 dagen per jaar, de markt te verbinden. Zowel leveranciers, fabrikanten als ondernemers en werknemers, kunnen hier terecht voor nieuws, kennis, inspiratie, innovaties, producten en diensten. Wij helpen leveranciers en fabrikanten om heel gericht met hun specifieke doelgroepen in contact te komen en helpen ondernemers met productkennis, actuele uitdagingen en vraagstukken.
Kwaliteit in hybride vorm
Deze situatie biedt ook kansen en heeft bijzondere momenten opgeleverd. Enorme quality time met mijn gezin, genieten van de prachtige natuur en zoveel creatieve oplossingen die ik voorbij heb zien komen om het beste te halen uit de huidige situatie.
Horecava speelt in op de huidige situatie door het digitale landschap een prominentere rol te geven, waarbij we ons nu richten op een hybride Horecava 2021. Dat betekent concreet dat we nog steeds een kwalitatief evenement neerzetten in januari, volledig volgens de COVID protocollen. En daarmee de branche fysiek willen blijven verbinden. Naast het fysieke evenement, voegen we online componenten toe in de vorm van kennissessies, workshops en demo’s. Alles gericht om de totale wereld van eten, drinken en buitenshuis slapen te bedienen en te verbinden.
Ambitie met Horecava
Wat is dan de ambitie? Enerzijds ga ik hard bouwen aan het team, want zonder de energie van een goed team, kunnen we die kwalitatieve verbinding niet waarmaken. Anderzijds bouwen we verder aan de volledige realisatie van 365 dagen Horecava, met relevante kennis, inspiratie en matchmaking.
Als ik mijn ogen dicht doe zie ik een versterking van het fysieke event, TV, podcasts, hechtere samenwerkingen met onze partners, up-to-date nieuws, recepturen, compleet aanbod en het verbinden van vraag en aanbod. Horecava blijft daarbij altijd onafhankelijk.
Is het uitdagend? Ja! De wereld is veranderd, staat op zijn kop. Maar ik geloof in het creëren van nieuwe kansen, leren van actuele situaties en elkaar blijven opzoeken! Laten we juist nu de branche ondersteunen en met elkaar zichtbaar zijn.
Een ambitie waar ik mij aan vast houd en waar ik ondanks deze sombere tijden, heilig in geloof en voor blijf vechten. Wij staan voor je klaar en komen graag met je in contact als onze plannen aansluiten bij jouw strategie of als je een mooi initiatief hebt om te delen! Ik deel nu mijn verhaal en ben benieuwd naar jouw verhaal. #Hartvoordehoreca
Voor nu, wens ik iedereen het beste in goede gezondheid. Stay Safe!