logo
Boost je business met Chocomel voor Professionals
‘Boost je business met Chocomel voor Professionals’
AdvertorialKoffie Thee CacaoHoreca

‘Boost je business met Chocomel voor Professionals’

Aangeboden door: Chocomel

Eigenaar Jan Willem Bloem van De Walhoorn in Otterlo maakt gebruik van ‘Chocomel voor Professionals’ van FrieslandCampina. De fabrikant heeft ambitieuze plannen met dit initiatief, met als doel om samen met ondernemers de categorie Chocolade te bouwen met een eigen plek op de kaart.

“De Waldhoorn is al 200 jaar een familiebedrijf,” vertelt Jan Willem Bloem. “Tijdens het seizoen verwelkomen we tussen de 500 en 1000 gasten per dag. We bevinden ons op een aantrekkelijke locatie, dicht bij de ingang van Nationaal Park De Hoge Veluwe en het Kröller-Müller Museum, met veel wandel- en fietspaden en vakantieparken in de nabijheid.”

Beleving creëren

FrieslandCampina heeft ‘Chocomel voor Professionals’ geïntroduceerd, en De Waldhoorn maakt hier gebruik van. Bryan Hilders, Key Account Manager Horeca bij FrieslandCampina, legt uit: “Met de toenemende focus op beleving in de horecamarkt sluit Chocomel naadloos aan bij deze trend. We hebben gekeken naar manieren om horecaondernemers te ondersteunen, zodat we samen kunnen groeien en Chocomel een volwassen positionering kunnen geven die voldoet aan de groeiende vraag naar beleving.”

Concept

Hilders benadrukt dat iedere ondernemer met ‘Chocomel voor Professionals’ uit de voeten kan. “We hebben hoogwaardige POS-materialen ontwikkeld die aansluiten bij de gastbeleving in de horeca. Met Chocomel Specials, stijlvolle mokken en glaswerk, en uitstekend POS-materiaal bouwen we samen de categorie Chocolade en zorgen we dat Chocomel voor Professionals voldoet aan de huidige horecatrends.”

Boost je business met Chocomel voor Professionals

Eigen categorie

Het uitgangspunt van het plan is om gezamenlijk het volledige potentieel van Chocomel in de horeca te benutten. Een belangrijk onderdeel hiervan is de introductie van diverse Chocomel Specials waarmee ondernemers veel meer mogelijkheden hebben met Chocomel dan alleen de standaard koude en warme versies. Hilders: “Onze visie is dat Chocomel een ander soort moment biedt dan koffie en thee. Chocomel is bedoeld als een moment van genieten en verwennen. Door deze unieke ervaring in de vorm van Specials als aparte categorie op de menukaart te presenteren willen we de categorie Chocolade verder bouwen.”

Sympathie

Jan Willem Bloem heeft sympathie voor het plan: “Het idee om gezamenlijk een nieuwe categorie op te bouwen is veelbelovend. Wij hebben Chocolade als aparte categorie op zowel onze zomer- als winterkaarten staan. Ook bij de koude drankjes bieden wij mooie Specials aan, zoals creaties met Oreo, stroopwafel of marshmallow-toppings. De gasten zijn vaak verrast en heel enthousiast, wat je uiteindelijk weer terug ziet in je omzet!”

Hilders: “We willen samen met de ondernemer de volledige potentie van Chocomel benutten en zetten hier groots op in. We hebben een complete route-to-market en marketingcampagne voorbereid voor de komende jaren. Het concept is grondig getest in samenwerking met ondernemers en we zijn klaar om dit op grote schaal in de horecamarkt uit te rollen.”

 

Bestel het gratis try-out pakket

Word gratis lid van onze community en ontvang de Horecava nieuwsbrief met video’s, interviews en de laatste trends uit de horecabranche.