logo

Bloot voor brood kalender voor de horeca

Bloot voor brood kalender voor de horeca

Aangeboden door: Horecava

12 Nederlandse chefs en horecaondernemers zetten zich op een wel heel speciale manier in voor de sector. Zij gaan uit de kleren voor de ‘Bloot voor Brood’-kalender 2021. Door minstens 4000 exemplaren van de edgy kalender te verkopen hopen ze de horeca een hart onder de riem te kunnen steken.

De normaal zo drukke decembermaand valt dit jaar voor de horeca zwaar tegen. Naar verwachting mag de horeca niet open tijdens kerst en oud & nieuw. Het is nu dus pompen of verzuipen: met afhaalmaaltijden, thuisdiners en geïmproviseerde koffiestalletjes wordt geprobeerd het hoofd boven water te houden. Daarom bedacht Foodl.nl deze ludieke Bloot voor Brood actie.

Zusjes de Heij, oprichters van het Amsterdamse biermerk Gebrouwen door Vrouwen, weten er alles van. Zij hebben naast het biermerk een taproom – Gebrouwen door Vrouwen BAR – die al sinds maart dit jaar is omgetoverd tot take-away en winkel.

bloot voor brood | Horecava

Do de Heij: “We verkopen onze bieren, cadeautjes en bijvoorbeeld chocolade. Zo blijven wij en onze werknemers aan het werk en blijven we onze vaste gasten bedienen. Maar het is niet hetzelfde als een gezellige baravond op vrijdag.” De meeste omzet lopen de dames mis door de bierleveringen die stil zijn komen te liggen. “De kalender is een sympathiek initiatief, we hopen dat ‘ie een hit wordt!”, aldus de Heij. Samen met hun collega’s Ghislaine en Joske, Arlene staan de zussen garant voor de maand maart.

“Ik ga dan natuurlijk met liefde uit de kleren om onze sector te steunen.” – Freek van Noortwijk, chef BREDA en GUTS

(Sterren)chefs uit de kleren voor Bloot voor Brood

Freek van Noortwijk is chef van de Amsterdamse restaurants BREDA en GUTS. Hij ging uit de kleren voor de maand mei: “We doen bij al onze zaken ontzettend ons best om creatief te zijn, maar zeker door deze tweede golf is het heel lastig om ons hoofd boven water te houden. Ik ga dan natuurlijk met liefde uit de kleren om onze sector te steunen.”

bloot voor brood | Horecava

Andere deelnemende chefs en horecaondernemers zijn Erik van Loo van Parkheuvel Rotterdam en Estée Strooker van ’t Amusement in Arnhem. Van Loo beslaat samen met collega sterrenchefs Fred Mustert van Restaurant Fred, Mario Ridder van Joelia en Jos Grootscholten van Restaurant Perceel de maand augustus.

“De kalender brengt op een vrolijke en verleidelijke manier steun aan de horeca en daar draag ik graag mijn steentje aan bij.” – Estée Strooker, chef ’t Amusement

Strooker, bekend van 24Kitchen is te vinden in juni: “Creativiteit met lokale producten en ingrediënten uit de natuur is hoofdzaak in mijn keuken. Deze creativiteit is op dit moment belangrijker dan ooit en daar sluit dit initiatief goed bij aan. De kalender brengt op een vrolijke en verleidelijke manier steun aan de horeca en daar draag ik graag mijn steentje aan bij.”

Anderen die ook uit de kleren gingen voor Bloot voor Brood zijn: Eigenaar Kees, Daan, Kai en Sieb vam PONG, medewerkers Stan, Jules en Mick van Five Brothers Fat, chef en eigenaar Michiel van der Eerde Bar BAUT, Chef en eigenaar Justin Niessen van Just Rotterdam, medewerker Dolly van The Streetfood Club, chef en eigenaar Menno van der Pol samen met bedrijfsleider en eigenaar Norbert Zunnebeld van WT Urban Kitchen, een vrouwelijke medewerkster van Fico en eigenaresse Leonne van Cali.

Deel mee in de opbrengst

De recent in het leven geroepen online marktplaats voor horecaondernemers Foodl is initiatiefnemer van de ‘Bloot voor Brood’-kalender. 100% van de opbrengsten exclusief de druk- en verzendkostendirect gaan rechtstreeks naar de horeca. Althans, in één grote pot die aan het eind van de campagne wordt verdeeld over 150 verschillende zaken. Horecazaken kunnen zich aanmelden via de website. Zo hoopt Foodl met bloot brood op de plank te krijgen in deze zware tijd. De kalenders zijn nu te bestellen in de voorverkoop en worden vanaf 14 december geleverd.

Bloot voor brood | Horecava