Studenten maken wervingscampagne voor Postillion Hotels
Studenten van NHL-Stenden zijn met een idee gekomen voor een wervingscampagne voor Postillion Hotels. Postillion wil graag 10.000 euro investeren in het idee.
Vier studenten van de NHL Stenden Hotel Management School in Leeuwarden bedachten een wervingscampagne voor Postillion Hotels. De hotelketen was zo enthousiast dat het nu 10.000 euro gaat investeren in het idee.
De school voor hotelmanagement organiseerde samen met hotelketen Postillion The NXT Campaign Challenge, een driedaagse ‘hackaton’ waarin studenten een idee moesten bedenken om mensen naar de horeca te trekken. Studenten kregen de opdracht een prototype van een campagne voor de hotelketen op te zetten om nieuwe werknemers en stagiaires te werven.
Vier eerstejaarsstudenten maakten een campagne, die Postillion voor 10.000 euro deed investeren. “Dit maak je één keer in je leven mee”, zegt een van de winnende studenten Ettje Dittmann. “Niet veel hotelscholen geven de mogelijkheid om met echte bedrijven te werken en met een echt budget. En dat in ons eerste jaar.”
Uitdagende tijden
De challenge was bedacht om studenten te laten werken aan actuele vraagstukken samen met bedrijven in het werkveld. In de hotelbranche kampen ondernemingen momenteel met een fors personeelstekort, mede door de horecasluiting en het lage aantal buitenlandse toeristen. “In deze uitdagende tijden is het best lastig om de juiste mensen te vinden”, vertelt Mark Struik, manager van Postillion Hotels. “Het uitbreken van corona heeft een carrière of carrièrestart in de hotelbranche onzeker en daarmee minder aantrekkelijk gemaakt.”
Postillion verwacht nieuw personeel enthousiast te maken met de winnende campagne. “Er zijn nog genoeg kansen. Wat Postillion zoekt zijn energieke, ambitieuze hotello’s. We weten nu allemaal juíst wat de grote waarde is van elkaar live ontmoeten en gastvrijheid”, aldus Struik.