5 finalisten Nationale RestaurantPITCH bekend
Vijf ambitieuze kandidaten hebben de voorronde van de Nationale RestaurantPITCH doorstaan en zijn doorgedrongen tot de finale. Uit deze groep wordt de winnaar met het meest veelbelovende horeca pop-up idee gekozen.
De winnaar krijgt tijdens de komende Horecava zijn of haar eigen pop-up restaurant. Daarnaast maakt de finalist ook kans op een starterspakket t.w.v. € 100.000,- voor het daadwerkelijk openen van een eigen zaak. De nationale vakbeurs voor food professionals vindt plaats van maandag 8 tot en met donderdag 11 januari 2018 in RAI Amsterdam.
Finalisten
De vijf die zich mogen opmaken voor de finale zijn:
– Isabel Boerdam, bekend als De Hippe Vegetariër, doet mee met ‘Het menu van de toekomst’: Met haar pop-up concept geeft ze antwoord op de vraag: wat eten we over 25 jaar? Ze laat haar gasten verschillende visies proeven en ervaren. Haar boodschap? Kies je eigen weg, maar kies bewust.
– Megan Vasko doet als diëtist mee met ‘Pinch’: Met haar concept creëert zij met internationale inspiratie, hoge kwaliteit dumplings en bites. Zij laat mensen wereldse smaken ervaren op een lokale manier.
– Diego Buik, bekend als Chef Diego, doet mee met ‘Burger Atelier By Chef Diego’: Met zijn concept gaan burgers verder dan je stoutste dromen. Krokant gebakken op de grill, perfect sappig gegaard, écht specials waar je lang over na praat.
– Frederik Kampan doet mee met ‘Lowlander Botanical Brewkitchen’. Dit concept biedt een avontuurlijke botanische ontdekking. Een botanische boutique, tasting lounge en een open brouwkeuken waar plantaardige gerechten en dranken worden geserveerd.
– Timo Stemerdink en Tom de Rooij doen mee met ‘Equipe’: Bij Equipe ervaar je hoe Cocktails en Fine Dining Bar Food elkaar versterken en voor een spannende smaaksensatie zorgen. Waan jezelf in een Urban Jungle; Equipe is een plek om samen te komen, te genieten van verrassende combinaties, of gewoon om gezellig te borrelen.
Kijk voor een overzicht van de finalisten en hun drijfveren op www.nationalerestaurantpitch.nl en hier voor een filmpje van de eerste jurydag.
Veelbelovende inzendingen
De 3-koppige vakjury, bestaande uit Michiel van der Eerde (ZUID), Saskia Post (PostverkadeGroepBV) en Maikel Lindewegen (402), heeft de afgelopen weken uitgebreid onderzoek gedaan naar de lijst van inzendingen. De jury laat weten dat de aanmeldingen veelbelovend zijn: “Unieke ideeën die uitblinken in concept en kwaliteit. Zo heeft een concept zich écht gericht op de toekomst van eten. Een ander houdt zich weer meer bezig met de combinatie van drank en spijs op een vernieuwende manier. De kandidaten die dromen van een eigen restaurant, vallen door gedrevenheid, potentie en kwaliteit sterk op. Ze zijn allemaal beginnende horecaondernemers, maar zeker niet beginnend in het ondernemerschap. Voor allen is de pitch een opstap naar groter succes.”
Slotduel
De finalepitch van de competitie is op woensdag 23 augustus. Om de jury te overtuigen dat hun idee de toekomst heeft, houden de kandidaten een presentatie en kookdemonstratie op basis waarvan zij een eindoordeel kan vormen. De juryleden wijzen op maandag 4 september de winnaar aan en gaan vanaf dat moment de winnaar trainen en begeleiden bij de voorbereidingen van het concept in aanloop naar de beurs.
Starterspakket Het starterspakket bestaat o.a. uit mediawaarde, inkoopwaarde, adviezen en geïntegreerde systemen. De winnaar maakt kans op het verkrijgen van dit pakket t.w.v. € 100.000,- door aan een aantal belangrijke prestatie-eisen te voldoen ten tijde van de Horecava.
Initiatiefnemers
Onder de noemer van de Nationale RestaurantPITCH deden de initiatiefnemers Horecava, Lightspeed en Sligro begin mei een oproep aan iedereen in Nederland om creatieve ideeën voor een pop-up restaurant op de Horecava in te zenden. Met deze wedstrijd willen zij vanuit hun eigen vakgebied horecaondernemers inspireren en horecatalent een kans bieden om zijn of haar idee uit te diepen en om te zetten naar een concreet plan.
Meer informatie
Meer informatie over de restaurant pitch is te vinden op Nationale RestaurantPITCH. De wedstrijd is ook te volgen op Facebook en Instagram, met hashtag #NRPITCH.
Noot voor redacties (niet ter publicatie):
Voor meer informatie kun je contact opnemen met Marjolein de Haas-Hebink, Brand marketing manager van RAI Amsterdam. Bereikbaar via +31 (0)6 15 45 42 97 en e-mail op m.d.haas@rai.nl