Veelgestelde Vragen
Veelgestelde Vragen
Heb je een vraag over deelnemen aan Horecava of ben je exposant, kijk dan naar de veelgestelde vragen voor exposanten.
Ga direct naar: Horecava Exposeren Registratie Bereikbaarheid Parkeren RAI faciliteiten
Horecava 2025 vindt 13 t/m 16 januari 2025 plaats in RAI Amsterdam hal 1,2,3,7,8,10,11,12 en 13 ingang C, K en F.
Horecava vindt plaats in:
RAI Amsterdam hal 1,2,3,7,8,10,11,12 en 13 ingang C, K en F
Europaplein 24
1078 GZ Amsterdam
RAI Amsterdam
Europaplein 24
1078 GZ Amsterdam
De openingstijden zijn:
Maandag 13 januari 2025 | 10.00 - 18.00 uur
Dinsdag 14 januari 2025 | 10.00 - 18.00 uur
Woensdag 15 januari 2025 | 10.00 - 18.00 uur
Donderdag 16 januari 2025 | 10.00 - 17.00 uur
Horecava is alleen toegankelijk voor (eind)beslissers in de horeca, fastservice, catering, logies en leisure.
De minimum leeftijd is 18 jaar. Ook kinderen en baby's onder begeleiding zijn NIET toegestaan.
Ondanks dat je jouw baby niet mag meenemen, bieden wij WEL de mogelijkheid om te kolven in de Baby Care Lounge.
Ondanks dat je jouw baby niet mag meenemen, bieden wij WEL de mogelijkheid om te kolven in de Baby Care Lounge.
De Baby Care Lounge kan met een sleutel van binnen worden afgesloten. De sleutel is verkrijgbaar bij Receptie D op de begane grond van het Elicium (entree D) en dient na gebruik hier weer teruggebracht te worden.
Er zijn geen kolfapparaten beschikbaar, deze dient men zelf mee te nemen.
Op de deelnemerspagina van deze website staat de lijst met aanwezige bedrijven.
Bekijk de digitale plattegrond voor Horecava 2025.
De algemene RAI plattegrond is te raadplegen via www.rai.nl.
De Horecava Awards is een wedstrijd waarbij een vakjury de meest innovatieve producten kiest, de winnaars worden bekend gemaakt op de openingsdag van Horecava.
Je vindt de volledige lijst op de website.
Bekijk het programma op de Horecava website of schrijf in voor de nieuwsbrief en ontvang updates over het programma.
De activiteiten die tijdens de beurs plaatsvinden zijn terug te vinden in het programma.
Of neem een abonnement op onze gratis nieuwsbrief en ontvang elke maand automatisch al het nieuws per e-mail.
Door gebruik te maken van de deelnemerslijst en de plattegrond.
Iets verloren? Wij plaatsen al onze gevonden voorwerpen online.
KLIK HIER OM TE ZIEN OF HET VOORWERP GEVONDEN IS
Staat het voorwerp na een week nog niet op onze website? Dan hebben wij het helaas niet gevonden.
Staat het verloren voorwerp er wel tussen? Geef dit dan snel aan!
Door het beantwoorden van een paar vragen, weten we zeker wie de eigenaar van het voorwerp is. Daarna is het eenvoudig: haal het gevonden voorwerp op of laat het thuisbezorgen.
Voor algemene vragen en vragen over toegangskaarten en registratie neem contact met ons op via
horecava@rai.nl.
Registreren voor Horecava 2025 is op dit moment nog niet mogelijk.
Heb je geen uitnodiging dan is het mogelijk om later dit jaar een ticket te kopen via de website. Kosten hiervoor zijn € 95,00 (excl. BTW).
Dit kan verschillende redenen hebben. Wij sturen uitsluitend uitnodigingen naar bezoekers die afgelopen jaren de beurs bezocht hebben en van wie het e-mailadres bij ons bekend is via bijvoorbeeld de nieuwsbrief. Zou jouw e-mailadres bij ons bekend moeten zijn? Dan kan het zijn dat je e-mailadres nog niet met de mailing is meegegaan.
Mocht er een vermoeden zijn de e-mail wel ontvangen had moeten zijn en is deze toch niet aangekomen, dan kan dat gecontroleerd worden. Als op onderstaande link geklikt wordt, dan kan de e-mail met de codes die eerder verzonden zijn, opnieuw worden verstuurd.
Indien het e-mailadres niet op de verzendlijst staat en er dus niet eerder al een e-mail is verzonden, wordt daar ook bericht van verstuurd.
Vergeet ook niet om altijd even het spamfilter te checken.
Helaas is het niet mogelijk om restitutie te verlenen.
Nee, de uitnodigingskaart is geen ticket.
Bevestig de uitnodigingskaart online op Horecava met de code op de uitnodiging. Een bevestiging en e-ticket wordt dan per e-mail verstuurd.
Neem contact op met de school. Zij weten of er toegang voor studenten is geregeld en hoe die verkregen kan worden.
De pers die bekend is bij Horecava krijgt een persoonlijke uitnodiging.
Voor meer informatie zie de accreditatie of neem contact op met Mineke Vrijenhoek.
Je kunt je registreren tot en met 16 januari 2025.
Nee, we bieden geen NS-treintickets aan bij registratie voor een bezoek aan Horecava. Alles over vervoer naar RAI Amsterdam is te vinden op de Reis & verblijf pagina.
Ja, het toegangsbewijs voor Horecava is geldig van 13 t/m 16 januari 2025.
Ja, e-tickets zijn bij de entree ook te scannen vanaf een smartphone. E-tickets hebben ook onze voorkeur in verband met het milieu.
Mocht er een vraag niet bij staan en de registratie lukt niet, mail dan naar registration@rai.nl. Vanwege drukte kan het voorkomen dat er wat langer dan gebruikelijk gewacht moet worden op een reactie.
Nee, dat is niet mogelijk. Bezoekers moeten zich individueel registreren met zijn/haar persoonlijke e-mailadres.
Nee, wij hebben de keuze gemaakt om selectiever uit te nodigen en ons te richten op uitsluitend eindbeslissers binnen de horeca, fastservice, catering, logies en leisure. Wil je samen naar Horecava komen, dan kan hij of zij via het code-aanvraagformulier een gratis toegangscode aanvragen.
Als jouw collega ook binnen de doelgroep van Horecava valt, dan kan hij of zij via het code-aanvraagformulier een gratis toegangscode aanvragen.
Valt jouw collega niet binnen de doelgroep van Horecava? Dan is het mogelijk om een ticket te kopen via de website. Kosten hiervoor zijn € 95,00 (excl. BTW).
Bij problemen of vragen over het bestellen van entreekaarten raden wij aan de veelgestelde vragen goed door te lezen. Geeft dit geen antwoord op de vraag dan kan er contact opgenomen worden via registration@rai.nl. Vanwege drukte kan het voorkomen dat er wat langer dan gebruikelijk op een reactie gewacht moet worden.
Check altijd eerst of de bevestigingsmailing wellicht is die in de spambox terechtgekomen. Is dat niet het geval, dan kan de registratiehelpdesk deze opnieuw toesturen. Neem dan contact op per e-mail registration@rai.nl.
Het is mogelijk dat er al eerder met dit e-mailadres is getracht te registreren. Stuur in dit geval een e-mail naar registration@rai.nl. Zij zullen het e-mailadres vrijgeven zodat er opnieuw geregistreerd kan worden.
Nee, dat is niet mogelijk. Als er eenmaal geregistreerd is met de persoonlijke code staat het ticket op naam en is het niet overdraagbaar. Bij de ingang wordt gecontroleerd op geldige legitimatie.
Alle geregistreerde deelnemers ontvangen na afloop een link naar de opgenomen versie.
Bekijk de pagina Reis & verblijf voor de mogelijkheden per auto, taxi en openbaar vervoer.
NS-Station RAI Amsterdam ligt op slechts 300 meter van de RAI en heeft regelmatige verbindingen naar Schiphol, Rotterdam, Utrecht, Den Haag en het internationale spoornetwerk. Metrolijn 52 en tramlijn 4 stoppen beide voor de deur van de RAI.
Per metro en bus
Iedere 5 minuten rijdt metro 52 vanuit het centrum van Amsterdam (Amsterdam CS) richting Zuid (halte Europaplein). Metrolijn 52 stopt voor de deur en vormt een ideale verbinding met het Amsterdamse stadshart.
Vanaf NS-station Amsterdam Amstel is de RAI het best te bereiken met metro 51 of bus 65 richting KNSM eiland (halte Scheldeplein). Metro 51 heeft tevens verbinding met Amsterdam Centraal Station. Vanaf Amsterdam Sloterdijk is de RAI het best te bereiken met metro 50 richting Gein (halte station Amsterdam RAI).
Per trein
NS-station RAI ligt op 300 meter van de RAI en heeft regelmatig verbinding met station Amsterdam-Duivendrecht, station Amsterdam-Amstel en station Schiphol, die zijn aangesloten op het internationale intercitynet. Meer informatie via de NS Reisplanner.
Per vliegtuig
Met de auto, trein, taxi of bus is het 15 minuten reizen van Schiphol Airport naar RAI Amsterdam. Op Schiphol.nl staat een overzicht van actuele vluchtinformatie, aansluitend vervoer naar de RAI en zakelijke faciliteiten op de luchthaven.
RAI Amsterdam ligt aan de ringweg A 10 (Afslag S109 RAI). Direct bij het naderen van Amsterdam via de autosnelweg A1 (Amersfoort/Amsterdam), A2 (Utrecht/Amsterdam) of A4 (Den Haag/Amsterdam) wordt de RAI aangegeven op de bewegwijziering-borden. RAI Amsterdam ligt direct aan de ringweg (afslag 9). Vanaf de afslag is de route naar de parkeergarages aangegeven.
Met navigatiesystemen navigeren naar:
RAI Amsterdam
Europaplein 24
1078 GZ Amsterdam
De 'P-RAI' borden zijn echter leidend.
RAI Amsterdam
Europaplein 24
1078 GZ Amsterdam
- Per auto/taxi: ± 10 minuten (kan langer duren tijdens de spits)
- Per metro: ± 6 minuten vanaf halte Europaplein
- Per tram: ± 25 minuten
- naar Schiphol: ± € 45,00
- naar het stadscentrum: ± € 25,00
- naar het Centraal Station: ± € 30,00
Bekijk de FAQ's voor parkeren bij RAI Amsterdam.
RAI Amsterdam beschikt over ruime parkeerfaciliteiten onder en rondom het gebouw. Daarbij bieden wij zo'n 30 elektrische oplaadpunten. Bij grote evenementen is de capaciteit niet altijd toereikend en worden ook verder afgelegen terreinen gebruikt. Dan worden voor het vervoer van en naar de RAI gratis en frequent rijdende pendelbussen ingezet. Er wordt verwezen naar deze terreinen via bebording op de openbare weg en/of politie.
Bezoekers van grote evenementen wordt geadviseerd om gebruik te maken van het openbaar vervoer. Van treinstation Amsterdam RAI is het 10 minuten lopen naar het RAI-gebouw. Of neem metro 52 (Noord/Zuidlijn) en stap direct voor de RAI uit bij halte Europaplein.
Parkeren in en om het RAI gebouw kost € 5,50 per uur met een maximum van € 33,00 (vanaf 6 januari 2025 € 35,00) per dag. Een dagkaart bestellen via de parkeerwebshop kost € 27,00 (vanaf 6 januari 2025 € 29,00).
Motorfietsen parkeren gratis in de parkeerzones voor motorfietsen buiten de parkeergarage.
Ja dat kan via de RAI parking website.
RAI Amsterdam beschikt over ruime parkeerfaciliteiten onder en rondom het gebouw. Echter, gezien het grote aantal bezoekers worden soms ook de parkeerterreinen aan de rand van Amsterdam ingezet. Volg hierbij de borden P-RAI. Vanaf de externe parkeerterreinen worden gratis pendelbussen ingezet naar de RAI.
Als er van tevoren een parkeerkaart is gekocht dan staat op het ticket aangegeven waar er geparkeerd kan worden, bijvoorbeeld P1/P2/P3/P4 of RAI/EXTERN. Op het ticket staat ook uitgelegd welke route er gevolgd kan worden.
Jazeker. Mensen die in het bezit zijn van een officiële Europese Gehandicaptenparkeerkaart (GPK) kunnen parkeren op speciale parkeerplekken. Deze plekken bevinden zich dicht bij de uitgang naar het complex. Mindervaliden betalen het reguliere RAI parkeertarief.
Mindervaliden kunnen op vertoon van de GPK altijd parkeren bij de RAI.
Een minder validen parkeerplek kan van tevoren niet worden gereserveerd.
De maximale doorrijdhoogte in de RAI parkeergarages is 1.90 meter, voertuigen hoger dan 1,90 en lager dan 2,70 kunnen in de P4 garage (2,65 meter) parkeren.
Bij het inrijden van de RAI parkeergarage wordt het kenteken van de auto gelezen door een camera. Een parkeerkaart wordt niet uitgegeven en is niet nodig.
Betaal voor het uitrijden bij de parkeerautomaat door het kenteken in te voeren. Bij de uitgang wordt het kenteken opnieuw gelezen waarna de slagboom automatisch opent.
Het is mogelijk om bij de parkeerautomaat een kwitantie te ontvangen, dit kan bij het betalen worden aangegeven.
Bij de parkeerbetaalautomaat kan er betaald Worden met contant, bankpas, Visa, Mastercard of American Express.
In de parkeerwebshop met iDEAL, Visa, Mastercard of American Express.
Nee, er kan niet met de auto tot de ingang gereden worden. Wel kan er bij loge P7 uitgestapt worden en daarna het terrein weer verlaten. Loge P7 is in het midden van het complex. Volg P – RAI 7 om bij loge P7 te komen.
De parkeergarages van RAI Amsterdam zijn uitgerust met diverse camera's. Ook worden er regelmatig rondes gelopen door beveiliging.
Parkeren is op eigen risico.
Zie hiervoor de Algemene Bezoekersvoorwaarden
Zodra één van de toegangswegen naar de parkeergarages of -terreinen van RAI Amsterdam wordt betreden, wordt het kenteken geregistreerd in ons Parkeer Management Systeem. Ook als er een reservering gemaakt is via parkeren.rai.nl wordt het kenteken in ons systeem geregistreerd zodat het herkend wordt bij het in- en uitrijden van de garage.
Het kenteken wordt geregistreerd om de parkeertijd te berekenen. Er wordt namelijk geen parkeerticket uitgegeven bij het binnenrijden van de garage. Door de kentekenregistratie is het ook mogelijk om de geldigheid van een reservering na te gaan.
Het is ook mogelijk door kentekenregistratie de auto te lokaliseren in de garage.
RAI Amsterdam verzamelt de persoonsgegevens die de klant invult op de personal data page, gegevens over zijn click- en surfgedrag en transacties via de website van RAI Amsterdam. RAI Amsterdam heeft de exclusieve beschikking over bovenstaande persoonsgegevens. De wettelijke voorschriften zoals vastgelegd in de Wet Bescherming Persoonsgegevens, worden door RAI Amsterdam nageleefd. De gegevens van de klant worden opgeslagen in een klantenbestand en gebruikt voor het afwikkelen van de bestelling of boeking, inclusief de klantenservice.
RAI Amsterdam gebruikt de gegevens ook om het click- en surfgedrag en de transacties van de klant te analyseren en daarmee klantprofielen op te stellen. Deze profielen worden door RAI Amsterdam gebruikt voor het vervolmaken van het assortiment aan producten en diensten op deze site en om de klant op maat gesneden aanbiedingen te kunnen doen uit het totale producten- en dienstenassortiment van RAI Amsterdam.
RAI Amsterdam kan op verzoek van derden binnen RAI Amsterdam marketingacties uitvoeren met de adresgegevens van de klant. Twaalf (12) maal per jaar kunnen de adresgegevens van de klant worden gebruikt voor een mailing waarbij alleen RAI Amsterdam de exclusieve toegang heeft tot de persoonsgegevens. Indien de klant bezwaren heeft tegen het verzamelen en analyseren van zijn gegevens voor het doen van op maat gesneden aanbiedingen door RAI Amsterdam kan de klant dit aan RAI Amsterdam laten weten via de link op de nieuwsbrief. In het geval de klant zijn gegevens wil verwijderen uit het klantenbestand kan de klant gebruik maken van het e-mailadres parking@rai.nl.
RAI Amsterdam zal - behoudens in de gevallen waarin de wet daartoe verplicht - de persoonsgegevens van de klant niet zonder toestemming van de klant verstrekken aan andere personen of instanties buiten de RAI Amsterdam. RAI Amsterdam besteedt grote zorg aan de kwaliteit van het klantenbestand. Persoonsgegevens worden regelmatig op hun juistheid gecontroleerd en oude, niet meer relevante gegevens worden regelmatig verwijderd.
De klant kan zijn eigen persoonsgegevens direct corrigeren op de personal data page. Voor vragen of klachten kan de klant zich wenden tot parking@rai.nl. Op verzoek van de klant verstrekt RAI Amsterdam een overzicht van de gegevens die over de klant in het klantenbestand zijn opgenomen.
De kentekengegevens blijven 30 dagen in het Parkeer Management Systeem staan, tenzij sprake is van een reservering op kenteken in welk geval de kentekengegevens gebruikt worden voor de uitvoering en nazorg van de reservering.
De gegevens worden niet gedeeld met partijen anders dan RAI Amsterdam, tenzij wij dit moeten doen op basis van een wettelijke verplichting. Er is geen koppeling met het RDW.
Neem dan contact met ons op via raiparking@rai.nl.
In de RAI hangen 700 beeldschermen, het zogenaamde RAILive! systeem. Op deze beeldschermen worden hallen, zalen en evenementen weergegeven maar ook hoe laat het is en waar men zich in de RAI bevindt.
Tevens hangen op strategische plekken in de RAI plattegronden met een duidelijke legenda.
RAI Amsterdam volgt als professionele beurs- en congresorganisatie vanzelfsprekend de maatschappelijke ontwikkelingen op de voet. Afdeling Safety & Security staat daarbij in nauw contact met de diverse bevoegde overheidsinstanties. RAI Amsterdam streeft naar een goede balans tussen veiligheid en gastvrijheid, zodat op een aangename manier RAI Amsterdam bezocht kan worden.
Huisdieren zijn niet toegestaan in RAI Amsterdam.
Assistentiehonden (hulphonden) zijn welkom, maar er gelden wel enkele afspraken. Neem hiervoor contact op met corcom@rai.nl.
Tijdens grote publieksevenementen is het mogelijk om een rolstoel in bruikleen te krijgen. Reserveren vooraf is noodzakelijk, stuur een e-mail naar ReceptieRAID@rai.nl met de volgende gegevens:
- Naam;
- Telefoonnummer;
- Datum van ophalen;
- Evenement/beursnaam.
Het lenen van een rolstoel is gratis. Wel vragen wij een contante borg van € 50,00. De contante borg wordt geretourneerd bij het inleveren van de onbeschadigde rolstoel.
Een geldig legitimatiebewijs is nodig bij ophalen.
Horecava is prima toegankelijk voor mindervaliden en rolstoel gebruikers. De gangpaden van de Horecava zijn allemaal vlak en ruim opgezet. In het gebouw zijn liften en invalidentoiletten aanwezig. Mensen die in het bezit zijn van een officiële gehandicaptenparkeerkaart (GPK) kunnen zich melden bij de loge van de P7-parkeergarage, deze is te bereiken door de route P RAI 7 te volgen, van daar uit verwijzen wij naar de beste parkeerplaats. Ook met gehandicaptenparkeerkaart (GPK) geldt het reguliere RAI parkeertarief.
Het is mogelijk om via RAI Amsterdam een rolstoel in bruikleen te krijgen. Reserveren vooraf is noodzakelijk, stuur een e-mail naar ReceptieRAID@rai.nl met:
- Naam
- Telefoonnummer;
- Datum van ophalen;
- Evenement/beursnaam.
Een geldig legitimatiebewijs is nodig bij ophalen.
Ja, alleen bij beurzen georganiseerd door RAI Amsterdam indien in het bezit van een eigen rolstoel. Alleen de begeleider krijgt op vertoon van een invalidekaart een gratis toegangsticket voor begeleiders, verkrijgbaar bij de kassa van Horecava. Voor jezelf moet een toegangsticket zijn aangeschaft.
Let op!
Wanneer er een rolstoel van RAI Amsterdam wordt geleend, heeft de begeleider geen gratis toegang.
Ja er is een gebedsruimte. De gebedsruimte beschikt over een wasruimte en twee aparte cabines waar mensen van alle religies rustig kunnen bidden of mediteren. De gebedsruimte is altijd open en bereikbaar via Entree D op niveau -1. De twee cabines waarin mensen kunnen bidden en/of mediteren zijn, per cabine, afsluitbaar vanaf de binnenkant.
Nee, in navolging van de Europese tabakswet is ook RAI Amsterdam per 1 juli 2008 rookvrij. Het rookverbod geldt in alle RAI-gebouwen, inclusief cateringlocaties en parkeergarages. Ook tijdens op- en afbouw is roken binnen niet meer toegestaan!
Voor rokers zijn buiten speciale rookzones gecreëerd. Houd er rekening mee dat wanneer buiten gerookt gaat worden, er een stempel bij de entrees gehaald moet worden zodat het beursgebouw weer betreden kan worden.
De overheid legt boetes op aan personen en organisaties die zich niet aan de wet houden. RAI Amsterdam is bij overtredingen dus strafbaar en zal boetes waar mogelijk doorbelasten aan organisaties of individuen. Om dit zo veel als mogelijk te voorkomen, zullen wij rokers actief attenderen op het rookbeleid. Daarnaast rekenen wij op ieders medewerking!
Ja. Tegen betaling van € 2,00 kan een jas in de garderobe achterlaten worden.
In de entrees van het RAI complex, zijn geldautomaten aanwezig. Bij de informatiebalies in de diverse entrees kan geïnformeerd worden naar de exacte locaties waar geld kan worden opgenomen.
TIP: pin van tevoren om lange wachtrijen bij de pinautomaat te voorkomen.
RAI Amsterdam biedt een grote hoeveelheid cateringmogelijkheden aan voor exposanten en bezoekers. Voor ieder wat wils, van Aziatisch tot Westers eten.
Verspreid over de beurs zijn tal van cateringfaciliteiten aanwezig met een breed assortiment aan gerechten en dranken.
Ja, er is overal gratis wifi beschikbaar tijdens Horecava.
Voor algemene vragen en vragen over tickets en registratie neem dan contact met ons op via
horecava@rai.nl.
Er zijn in totaal 3 ingangen, allen zijn te vinden op de plattegrond.
Ja, de scootmobiel mag mee naar binnen.