logo

Marketing Breakfast Club

Marketing Breakfast Club

Op woensdag 15 januari 2025 organiseren we de 7e editie van de Marketing Breakfast Club, powered by FoodserviceXs & Horecava. De Marketing Breakfast Club is dé manier om als foodmarketeer het jaar te beginnen: we brengen je in één ochtend up to date over wat er speelt in de dynamische foodservice branche. Ook is het een uitgelezen kans om te netwerken met gelijkgestemden uit het vak. Na 12.00 uur laten we je 'los' op Horecava, waar je je kunt onderdompelen in alle nieuwste foodtrends.

Traditiegetrouw besteed de Marketing Breakfast Club aandacht aan een maatschappelijk verantwoord thema. Wat we eten doet ertoe. Voeding heeft impact op onze gezondheid en ons welbevinden, onze eetgewoonten geven uitdrukking aan onze culturele identiteit, en wat te denken van de sociale impact: samen eten verbindt. Tegelijkertijd heeft wat we eten impact op de wereld om ons heen. Of het nu gaat om dierenwelzijn, de broeikasgassen die bij voedselproductie worden uitgestoten of de arbeidsomstandigheden voor boeren en landwerkers die de gewassen verbouwen.

Zijn klanten en gasten zelf verantwoordelijk voor hun voedselkeuzes en consumptiegedrag - thuis én buitenshuis - of ligt die verantwoordelijkheid ook deels bij ons? Als foodservicebranche, en als marketeers in het bijzonder, hebben wij een morele verantwoordelijkheid om stil te staan bij de consequenties van het voedsel wat we verkopen of serveren. In termen van gezondheid, gemak en betaalbaarheid, maar ook ecologische en sociale impact.

De Marketing Breakfast Club gaat over het volgen van je eigen morele kompas, over verantwoordelijkheid nemen voor de gevolgen van onze keuzes en acties. Als organisaties en als moreel ambitieus individu binnen je organisatie. Verwacht een inspirerende ochtend over 'het juiste' doen. 

Interesse om bij de Marketing Breakfast Club aanwezig te zijn? Laat het ons weten via onderstaande button.

Interesse Marketing Breakfast Club | 15 januari 2025 | Horecava - RAI Amsterdam

Sprekers Marketing Breakfast Club 

Teun van de Keuken

 Teun van de Keuken is journalist, schrijver, columnist, podcaster en programmamaker.

Teun was jarenlang een van de gezichten van De Keuringsdienst van Waarde, een programma dat inzicht geeft in de wondere wereld achter voedsel. Vanuit De Keuringsdienst ontstond ook Tony's Chocolonely, de slaafvrije chocolade waar Teun de naamgever en initiatiefnemer van is. Teun schreef daarnaast verschillende boeken, zoals recent 'De mens is een plofkip' en 'Etenstijd!'.

Alexander Kok

Alexander Kok besloot om, na tien jaar in diverse marketing- en communicatierollen te hebben gewerkt, in 2024 zijn baan bij Booking.com te verlaten. Het doel? Zijn carrière volledig richten op maatschappelijke impact.

Als Food Transition Fellow bij de School for Moral Ambition gebruikt hij zijn ervaring in marketing en digitale analytics om innovatieve oplossingen te ontwikkelen voor de verduurzaming van ons voedselsysteem.

Marketing Breakfast Club
Marketing Breakfast Club

“De Marketing Breakfast Club is de ideale gelegenheid voor marketeers om geïnspireerd te raken over de thema’s en trends van vandaag de dag. Daarnaast is het event de perfecte locatie om te netwerken met andere marketeers in onze branche, onder het genot van een heerlijk ontbijt.”

Emma Duijst - van Twillert

 
Emma Duijst - van Twillert, Marketing Communicatie bij Market Food Group

"Nieuwe invalshoeken, ludieke acties, toffe sprekers, confronterende feiten en creatieve samenwerkingen. Dat is wat mij iedere keer weer enthousiasmeert de on- & offline bijeenkomsten van FoodserviceXs te bezoeken. Horecava is voor mij dan ook een speeltuin of moet ik zeggen ‘de snoepwinkel’ waar al deze (smakelijke) innovaties samenkomen. Een mooi platform om trends & ontwikkelingen te aanschouwen, collega’s uit de foodservicebranche te ontmoeten en verrast te worden door het ondernemende gedachtegoed van onze toekomst: Gen Now!"

 

Lonneke Geurtz

 
Lonneke Geurtz, Head of Concept & Innovation bij Compass Group Nederland
 

"Een goede start van het jaar: de Marketing Breakfast Club! Bijpraten met mede-marketeers, proosten (met een kop koffie) op het nieuwe jaar en vooral een ochtend vol inspiratie met door interessante sprekers en het bezichtigen van vernieuwende concepten op de Horecava."

Irene van Echtelt-Heere

 
Irene van Echtelt-Heere, Marketing Manager Foodservice bij Dr. Oetker Professional