De zin en waarde van Mystery Visits
Het doel van een mystery visit is meestal het achterhalen van de huidige gast of klantbeleving. Wat valt hen op, wat vinden ze van jouw product, service of dienstverlening of wat zouden ze graag anders zien?
Wat is een mystery visit?
Een mystery visit is een type onderzoek dat wordt uitgevoerd door een mystery shopper. De mystery shopper bezoekt een restaurant of winkel en doet zich voor als een normale gast of klant. Na het bezoek maakt de mystery shopper een uitgebreide rapportage op basis van de beleving, ervaring en aan de hand van vooraf opgestelde criteria. De rapportages geven vervolgens een helder en onbevooroordeeld inzicht over het bezoek van de mystery shopper.
Het doel van een mystery visit is meestal het achterhalen van de huidige gast of klantbeleving. Wat valt hen op, wat vinden ze van jouw product, service of dienstverlening of wat zouden ze graag anders zien? De uitkomsten van een mystery bezoek zijn zeer bruikbaar voor het verhogen van de betrokkenheid van het team. Het laat zien wat er juist heel goed gaat, maar ook waar de punten van aandacht liggen. Gebruik het rapport ook om te bespreken met je medewerkers, het maakt hen bewust van het effect van hun eigen gedrag op de werkvloer.
Wat zijn de voordelen van een Mystery visit?
Eén van de voordelen van een mystery visit is dat het jullie in staat stelt de behoeftes en ervaringen van je klant beter te begrijpen. Ook helpt het om mogelijke probleemgebieden te identificeren en corrigerende maatregelen te nemen.
Het belangrijkste voordeel volgens ons is dat deze bezoeken je in staat stellen gegevens te verzamelen over hoe klanten of gasten jouw product/dienst ervaren Deze informatie kan je vervolgens gebruiken om verbeteringen aan te brengen in je product / dienst of proces.
Wat zijn de 5 meest behaalde resultaten na een mystery visit:
- Omzetgroei;
- Medewerkers worden gemotiveerd op serviceniveau;
- Handige tool om feedback te geven aan medewerkers;
- Een verdieping/uitbreiding van kwantitatieve data;
- Een bewezen methode om de hele gastenreis te meten.
Samenwerking Inprove en Gastvrijheidscoach
The Hunt: De toekomst van Mystery Shopping
Toen de Gastvrijheidscoach het concept van The Hunt leerde kennen was er al snel een samenwerking gevonden waar wij elkaar konden versterken en daarmee een totaaloplossing voor ondernemers kunnen aanbieden.
INPROVE heeft het concept mystery shoppen opnieuw uitgevonden en opnieuw geïntroduceerd middels gamification genaamd The Hunt. Het is leuk, het biedt direct training on the job en het heeft een geweldig competitief element. Welk team zorgt voor de beste klantervaring en welk team ontmaskerd de mystery shoppers?
Uitvoer The Hunt
Het is aan de medewerkers om de mystery shopper te ontmaskeren. The Hunt richt zich op de positieve resultaten van de gastervaring en het gewenste gedrag dat de medewerkers laten zien. Heeft de mystery shopper een onvergetelijke ervaring en heeft de mystery shopper de best mogelijke service gekregen? Dan keert de mystery shopper terug naar de winkel om de medewerker in de spotlights te zetten.
“Wie laat het beste voorbeeldgedrag zien aan de hand van de merkbelofte en kernwaardes? En welke vestiging zorgt voor de beste klantervaring?”
Het spelelement dat The Hunt met zich meebrengt, is dat het taak van de medewerkers is om de meeste mystery shoppers te ontmaskeren. Tijdens The Hunt zijn er scenario’s voor de mystery shoppers en diverse hints voor de medewerkers waaraan ze de mystery shopper kunnen herkennen. Ook krijgt de vestiging één keer per week een codewoord mee die de medewerker moet benoemen in het gesprek met de mystery shopper.
Samenwerking
Na afloop van de The Hunt vindt een eindevaluatie plaats. Na deze evaluatie volgt ook een uitgebreid adviesrapport waarin verschillende adviezen worden uitgebracht.
Nu De Gastvrijheidscoach de kennispartner is van Inprove, helpen we ondernemers en hun teams door te ondersteunen, te begeleiden en hands-on ervaring op te doen, waardoor de kansen en mogelijkheden uit de Inprove rapportages direct geïmplementeerd worden en onderdeel worden binnen de dagelijkse operatie. Daarmee is een positief resultaat te behalen op onderstaande punten;
- The Hunt verhoogt de betrokkenheid van de medewerkers;
- Directe training op de werkvloer, gebaseerd op jouw merkbelofte en ondersteund door de Gastvrijheidscoach;
- The Hunt creëert bewustwording over het eigen gedrag;
- Verhoging van beleving en besteding;
- Waarborgen kennis;
- Optimaliseren werkplezier.
“Wanneer je kiest voor Inprove, kies je voor kwaliteit en het beste wat de markt te bieden heeft op het gebied van mystery visits.”
Door middel van de coaching en begeleiding van de Gastvrijheidscoach en de waardevolle data van Inprove hebben we de perfecte combinatie gevonden om het beste resultaat te behalen.
“Inprove biedt alle tools, de Gastvrijheidscoach de kennis”
https://www.gastvrijheidscoach.nl/contact
www.inprove-mysteryshopping.com